2023
Franciza Anului, oferit de Federația Europeană
Fornetti continuă să investească în fabrică pentru a asigura un flux constant de producție. Noile turnuri de ambalare și șoc au fost instalate în luna martie și au ca scop principal creșterea capacității de producție. În același timp, se fac schimbări la nivel de management, cu o nouă echipă de Directori Generali, condusă de Martin Udvarev.
Grupul Fornetti primește premiul Franciza Anului, oferit de Federația Europeană a Francizei, la o ceremonie plină de farmec desfășurată la Bruxelles, Belgia, în septembrie 2023
2022
la modă festivaluri
Fornetti revine pe o traiectorie ascendentă după perioada tumultoasă și incertă marcată de pandemia COVID-19. În același timp, compania își continuă activitățile de promovare a brandului Fornetti, cu accent pe online și participă la cele mai la modă festivaluri și evenimente muzicale.
2021
la nivel național
Fornetti România sărbătorește 20 de ani de activitate pe piața din România, ocazie marcată de o campanie de marketing la nivel național.
2020
să coacem acasă!
Pandemia provocată de coronavirus ne-a obligat să ne revizuim planul stabilit.
Cu toate acestea, s-au întâmplat multe lucruri din ianuarie până în martie: compania a câștigat premiul de marketing al Asociației maghiare de francize pentru campania sa „Give yourself, we care about you” și a participat la expoziția din februarie de la Sirha cu un stand grandios. De asemenea, am organizat cea de-a doua Conferință de leadership din acest an.
În prima fază a pandemiei, distribuția produselor noastre destinate a fi coapte acasă și campania aferentă „Să coacem acasă!” au fost întâmpinate cu mare succes.
În acest an a fost instalat și un robot de împachetare a cârnaților la fabrica din Kiskunfélegyháza și a fost semnat un acord de cooperare cu Danubius Hotels Group. De asemenea, la gama de produse s-au adăugat pizza la felie din făină integrală cu 4 feluri de brânză și hot dog-ul vegan.
Datorită politicii noastre de extindere, noi țări au aderat la rețea, de exemplu Olanda și Moldova.
Compania se află acum pe o traiectorie în care atitudinea strategică, profesionalismul și devotamentul față de produse sunt esențiale pentru succes în aceste vremuri.
România: familia de produse Fornetti de copt acasă a fost lansată și în România.
Bulgaria: prin introducerea produselor de copt acasă, Fornetti Bulgaria a răspuns rapid și eficient la evenimentele negative de pe piață cauzate de pandemie.
2019
începutul celei de-a 4-a generații de transformări
La începutul anului, CO-OP Star Zrt., partenerul special de franciză al Fornetti, a primit premiul „francizatul multi-brand al anului” acordat de Asociația francizelor maghiare, iar la scurt timp după aceea compania a apărut din nou la Gala turistică de deschidere a sezonului.
De la începutul anului, Fornetti a continuat transformarea magazinelor, implementând soluții de design noi și moderne, iar din februarie produsele Fornetti au fost introduse și în Malta.
A fost deschis un call center, pentru a facilita serviciile pentru parteneri. A avut loc prima conferință de leadership și au fost puse în aplicare numeroase evoluții tehnologice. În acest sens, a fost automatizată linia a treia linie a fabricii din Timișoara, iar în fabrică a fost instalat un nou turn de dospire. În Kecskemét, a fost renovat sistemul de silozuri, a fost instalat un sistem automat de spălare și curățare, a fost renovată și clădirea de birouri și a fost pusă în funcțiune o nouă flotă de vehicule grele de marfă.
Am introdus produse noi (semilună cu porumb, mini semilună Party, specialitate cu roșii, romb cu brânză Gouda, Fornetti cu măr și caramel sărat, minimelc cu șuncă și brânză, găluște cu caise), iar Fornetti a câștigat premiul Superbrands pentru a 8-a oară. Între timp, am continuat dezvoltarea imaginii mărcii la a patra generație.
Cu toate acestea, cel mai memorabil lucru din acest an a fost recordul înregistrat: compania nu a mai avut niciodată succesul din 2019.
România: în România au fost lansate pungi noi cu imaginea mărcii noastre actuale.
Bulgaria: anul acesta a fost o perioadă de performanță excepțională: Vânzările Fornetti Bulgaria au crescut la 300 tone/lună.
2018
arome populare reambalate
Anul a început cu o extindere: în ianuarie 2018, rețeaua Fornetti a început dezvoltarea și în Cipru.
Fornetti a participat la Gala turistică de deschidere a sezonului din februarie și la expoziția de la Internorga din martie. Expoziția este una dintre cele mai prestigioase expoziții gastronomice din Europa. Acesta este un eveniment profesional în care expozanții din domeniile industriei alimentare, industriei de panificație și cofetăriei, industriei hoteliere și ospitalității, industriei gastronomice și industriei ambalajelor își pot prezenta inovațiile, produsele și serviciile.
În septembrie, a fost finalizată cea mai mare dezvoltare recentă a companiei la fabrica Fornetti Kiskunfélegyháza. Aceasta a inclus un sistem de alimentare cu făină de capacitate mai mare, precum și o linie de ambalare automată, iar sistemul anterior de transport pentru procesele de dospire și congelare imediată a fost, de asemenea, înlocuit cu turnuri de dospire și congelare. Dezvoltarea a început în iulie, iar până în septembrie produsele de panificație au fost realizate cu noile tehnologii.
În noiembrie 2018, produsele Fornetti au primit un nou ambalaj – compania a dorit să țină pasul cu noile tendințe, căutând în același timp unicitatea, și a reușit să identifice cele mai potrivite culori și senzații pentru Fornetti.
România: Fornetti România a primit un alt premiu, deoarece a fost votată “distribuitorul de produse de panificație al anului”. În plus, elementele mai vechi ale celei de-a doua linii au fost, de asemenea, modernizate printr-o investiție în valoare de 435.000 EUR.
Bulgaria: a fost finalizată transformarea celei de-a treia generații a rețelei complete de franciză.
2017
am sărbătorit cum se cuvine cei 20 de ani de la înființare.
Începutul acestui an a marcat o nouă creștere a salariilor. În luna martie, Fornetti și-a prezentat produsele pe piața germană într-una dintre cele mai importante expoziții din industria alimentară din Europa, Internorga.
După o perioadă de pregătire atentă, Fornetti a lansat un program de management al talentelor cu scopul de a extinde baza de cunoștințe a angajaților săi.
În luna iulie, Fornetti a deschis un nou magazin la Oktogon în Budapesta, în spiritul calității și diversității.
Cea de-a 20-a aniversare Fornetti a fost sărbătorită în cadrul unui eveniment imens organizat pentru partenerii de afaceri în septembrie. La scurt timp după aceea, au sărbătorit și angajații: peste 1200 de participanți au sărbătorit cei 20 de ani de la înființarea companiei la Ziua familiei Fornetti.
România: printr-o investiție de 600.000 EUR, a fost construită a doua linie la fabrica din Timișoara, ceea ce a dus la creșterea capacități de producție. În luna noiembrie a aceluiași an, s-a deschis primul magazin FFB la Timișoara. Urmare a rezultatelor pozitive, începând cu 2016 Fornetti România încheie parteneriate de imagine cu diferite instituții si organizații: Salvați Copiii, SOS Satele Copiilor, organizații de mediu, școli, parteneriat de imagine cu sportivul Daniel Corbeanu și participarea la evenimente de top din țaăa: festivaluri de muzică și târguri cu profil alimentar.
Bulgaria: datorită diversificării portofoliului și vânzărilor în creștere, Fornetti Bulgaria a devenit un furnizor important al partenerilor internaționali și locali pe segmentul de retail.
2016
lansarea FFB și recunoașteri ale meritelor
În ianuarie 2016, compania a primit un premiu prestigios: Fornetti a câștigat din nou premiul pentru „rețeaua de franciză a anului” oferit de Asociația maghiară de francize. Dar recunoașterile nu s-au oprit aici: în toamnă, două puncte de vânzare au primit premiul SuperStore.
În aprilie, Fornetti a deschis primul magazin Fornetti Food and Beverage (FFB). În conformitate cu nevoile în schimbare ale consumatorilor, magazinul a oferit un sistem de autoservire ușor și rapid, produse alimentare servite pe stradă, băuturi cu sub marcă proprie, îndulcite cu ștevie, precum și produse de panificație cu un conținut scăzut de carbohidrați și de calorii pentru clienții care își doresc să mănânce sănătos.
Salariile au fost majorate cu 10% în întreaga corporație, iar finalizarea primului program de dezvoltare în valoare de 600 milioane HUF de către Aryzta AG a permis modernizarea liniilor de producție și a sistemelor logistice.
Responsabilitatea tot mai mare a Aryzta s-a reflectat în faptul că, din acest an, ei au fost cei care au desemnat membrii din conducerea Grupului Fornetti.
România: Fornetti România este recompensată pentru rezultate excelente cu două premii oferite de Camera de Comerț a Timișoarei, respectiv a României, fiind numită Cea mai bună companie de patiserie. De asemenea, în acest an au început programele de reînnoire a flotei.
Bulgaria: compania a implementat o investiție de aproape 100.000 EUR, care vizează dezvoltarea magazinelor și promovarea imaginii mărcii de a treia generație.
2015
începutul unei noi povești
Tocmai când Fornetti a ajuns la vârsta majoratului, Aryzta AG, o corporație de origine elvețiană și irlandeză, a cumpărat compania pe 4 august 2015, marcând începutul unei noi povești menite să devină mai spectaculoasă ca oricând.
Cel de-al treilea producător și distribuitor din lume de produse de panificație congelate a încheiat acest acord cu scopul de a consolida și mai mult puterea mărcii pe scena europeană. „În structura actuală, Fornetti și-a atins limitele de creștere. Sprijinul unui partener profesionist cu o experiență considerabilă și un cadru financiar stabil este inevitabil dacă această fantastică companie maghiară dorește să facă un pas înainte pentru a-și asuma un rol competitiv semnificativ pe plan internațional.” — susține Sebastian Gooding, reprezentantul cumpărătorului în tranzacție, adăugând că „Fornetti este o adevărată poveste de succes maghiară, iar scopul nostru este de a ridica această poveste de succes la o scară europeană în cooperare cu conducerea maghiară.”
În lunile care au urmat schimbării proprietarilor, compania a crescut considerabil și și-a consolidat poziția pe piețele din străinătate.
Deschiderea noii fabrici de mobilă din Kiskunfélegyháza a fost un alt eveniment important al anului. La momentul respectiv, avea capacitatea de a fabrica mobilă pentru 4–5 magazine în fiecare săptămână.
România: după finalizarea reorganizării judiciare, Grupul Fornetti a fost cumpărat de Aryzta AG împreună cu societatea membră română.
Bulgaria: în calitate de membră a Grupului Fornetti, Fornetti Bulgaria a fost de asemenea achiziționată de Aryzta AG.
2014
ascultăm mereu ceea ce au de spus clienții noștri
Sondajul privind imaginea mărcii pe care l-am început în 2013 și l-am evaluat în primăvara anului 2014 ne-a arătat dorința clienților Fornetti ca grupul să depună eforturi în ceea ce privește aspectul magazinelor pentru a le câștiga loialitatea. Din punctul de vedere al consumatorilor, locația ideală are următoarele caracteristici: produse expuse într-un mod plăcut, prospețime, diverse arome, iluminat, curățenie, elemente de design de bun gust, promoții sezoniere, reduceri, calitate constantă, servire rapidă.
În calitate de prim distribuitor și francizor de produse de panificație, Fornetti s-a angajat să îndeplinească aceste cerințe. Prin urmare, conducerea a luat decizia de a merge mai departe cu transformarea proiectării, în ciuda costurilor semnificative, deoarece această investiție a fost considerată a fi cheia succesului garantat pe termen lung în ceea ce privește loialitatea clienților și dezvoltarea pieței în contextul concurenței intense.
România: ca urmare a lansării cu succes a reorganizărilor legale, relațiile cu băncile și furnizorii au fost remediate.
Bulgaria: cel mai important rezultat al anului a constat în consolidarea și intensificarea cooperării cu rețelele internaționale de retail.
2013
nașterea a 4 game de produse noi
Anul acesta a fost un an al dezvoltării: pe lângă proiectele de reînnoire continuă a magazinelor, au avut loc lansări de produse de succes (baton sărat cu măsline, hot dog) și campanii intense.
În cadrul fabricii din Kiskunfélegyháza, care a fost inaugurată de dr. Sándor Fazekas, ministrul dezvoltării rurale pe 7 iunie, a avut loc un eveniment de importanță deosebită constând într-o investiție privată de peste 1 miliard HUF. După cum a menționat ministrul, investiția nu numai că a contribuit la creșterea producției companiei, dar, în același timp, a dus la extinderea gamei de produse și la îmbunătățirea calității produselor.
Investiția a oferit contextul tehnologic necesar pentru finalizarea proiectului de cercetare și dezvoltare pe 2 ani, care a generat 4 game de produse noi: 1) Pâine fără aditivi și fără conservanți, cu maia specială; 2) un produs de panificație cu legume în care 30–40% din făină a fost înlocuită cu legume proaspete, 3) produse cu amestec de cereale, pentru clienții care vor să mănânce sănătos, și 4) acolo unde tipul și tehnologia au permis, anumite produse tradiționale Fornetti au fost, de asemenea, îmbogățite cu maiaua unică din Tokaj.
România: siglă nou, culori noi, mobilier nou: au fost inițiate reconstrucțiile de magazine, în conformitate cu noua imagine a mărcii.
Bulgaria: și pe piața bulgară au apărut o siglă nouă, culori noi și mobilier nou, precum și reconstrucțiile de magazine.
2012
maia din Tokaj
În ciuda incertitudinii, franciza Fornetti avea rezultate relativ bune pe piața maghiară: datorită noilor produse, vânzările lunare au crescut cu peste 100 de tone, iar cantitatea totală de produse vândute în 2012 a fost de 18.642 de tone.
Anul acesta a marcat și începutul unui program de management al pieței, noi deschideri de magazine, reconstrucții de magazine, introducerea de noi produse, precum și lansarea unui program cuprinzător de dezvoltare a produselor și tehnologiei.
Ca urmare a proiectului de cercetare și dezvoltare (susținut printr-o finanțare nerambursabilă), Fornetti a reușit să dezvolte o maia extrasă din mustul de struguri din regiunea Tokaj. Acest lucru a ajutat la îmbunătățirea texturii produselor și a îmbunătățit experiența mușcării din produs, păstrând în același timp prospețimea și reducând firimiturile. Această tehnologie permite obținerea unor produse crescute tradiționale (în locul produselor fabricate aproape 100% cu drojdie de panificație), ceea ce înseamnă că pot fi aplicate cele mai bune tradiții ale brutăriei maghiare – acest lucru este în concordanță cu rolul semnificativ al pâinii și al produselor similare pâinii în obiceiurile de consum ale populației maghiare.
România: pentru a consolida sistemul de franciză, a fost lansat un program inovator împreună cu partenerii existenți.
Bulgaria: numeroasele reuniuni naționale organizate pentru parteneri au contribuit la popularizarea imaginii unificate a francizei pe scară largă.
2011
construirea unui laborator de coacere
Efectele crizei economice au fost mai puțin semnificative în rețeaua de franciză Fornetti decât în întreprinderile obișnuite din industrie. Campaniile lunare și implementarea consecventă a proceselor de reconstrucție și modernizare începute anterior au contribuit la reducerea la minimum a scăderii vânzărilor. Cu toate acestea, declinul a fost vizibil pe piața internațională a francizelor, în special în regiunea balcanică.
În această perioadă de stagnare, Fornetti a folosit timpul avut la dispoziție pentru a crea laboratorul special de coacere, care include diferite tipuri de magazine ale rețelei, precum și diferite echipamente tehnice și tehnologice. Au început sesiuni de formare intensivă pentru colegii din magazinele de referință.
România: pe măsură ce criza a continuat, doar 250 din cei 560 de angajați au mai rămas în companie.
Bulgaria: pentru a compensa impactul crizei economice și pentru a crește eficiența funcționării magazinelor francizei, în Bulgaria au fost introduse elemente ale programului „Noua eră”.
2010
programul „Noua eră” – în vârful clasamentului chiar și pe timp de criză
În 2010 a început programul „Noua eră”. Acesta a fost destinat în primul rând construcției extensive de magazine, modernizării unificate a magazinelor și organizării sistematice a noilor elemente de design. În plus, magazinele au trecut la procese definite pe baza planului de coacere.
Ca urmare a programului „Noua eră” lansat după criza economică, noile magazine s-au alăturat sistemului de franciză Fornetti, iar o treime din magazinele existente au crescut cu 15–20% în câțiva ani datorită introducerii de noi categorii de produse.
Fornetti a fabricat mobilierul din punctele de vânzare în propria fabrică. Elementele au fost asamblate modul cu modul în toate tipurile de magazine și astfel s-au potrivit pentru magazine de diferite dimensiuni. Echipa de designeri Fornetti a oferit ajutor partenerilor în crearea magazinelor proprii, iar echipa de marketing a oferit sprijin în pregătirea conceptului de afaceri.
Fornetti a creat un centru de învățare în cadrul Centrului Internațional de Franciză, care oferă instruire continuă pentru angajații proprii, precum și pentru angajații partenerilor săi. Ulterior, toate companiile de sub franciza principală au creat centre de învățare similare.
Lansarea programului „Noua eră” a marcat și începutul transformării magazinelor partenere sub franciză, precum și înlocuirea echipamentelor tehnice și tehnologice din magazine.
Fabrica proprie de mobilă a companiei a fost dotată cu echipamente de producție noi, controlate pe calculator. Proiectele au fost implementate de un grup extins de contractanți tehnici acționând în calitate de contractanți generali desemnați de partenerii de franciză.
Pe lângă modernizarea și dezvoltarea sistemului de franciză, imaginea mărcii a fost actualizată și a luat naștere noua siglă de a doua generație. Profesioniștii noștri au creat cele 4 tipuri de contracte de bază care au reformat cadrul juridic al sistemului de franciză. Pe scurt, sistemul actual de franciză Fornetti se bazează pe elementele programului „Noua eră”.
Activitatea de pe piață a fost stimulată de noi produse și campanii continue, care au compensat provocările crizei. În același timp, ne-am mărit activitatea de retail și, ca urmare, au fost încheiate primele contracte de vânzare cu amănuntul.
România: din cauza crizei economice, franciza și vânzările cu amănuntul au scăzut considerabil. La fel ca în Ungaria, în România a început programul de dezvoltare „Noua eră”.
Bulgaria: după modelul „Proiectului mini”, lansarea proiectului “M” a avut ca rezultat alăturarea unor noi parteneri la rețeaua de franciză.
2009
schimbarea e aproape
Fornetti a câștigat premiul “rețeaua de franciză a anului” acordat de Asociația maghiară a francizelor pentru finalizarea cu succes a dezvoltării și automatizării fabricilor sale de producție din străinătate, în ciuda condițiilor economice nefavorabile.
Cu toate acestea, mediul economic a indicat deja că Fornetti va trebui în curând să își schimbe politica de afaceri pentru a oferi soluții moderne, inovatoare, cuprinzătoare și liniștitoare ca răspuns la provocări.
România: Franciza Fornetti este caracterizată, încă de la înființare, prin taxa redusă de franciză și colaborarea cu parteneri din mediul de întreprinderi mici și mijlocii, cu capital redus- colaborare reglementată prin contract de franciză. Prin acest tip de colaborare ne susținem partenerii, inclusiv prin aplicarea inovațiilor constante, necesare pentru dezvoltare. Fornetti produce mobilierul de prezentare şi corpurile auxiliare în propria fabrică, dezvoltate pentru a eficientiza activitatea zilnică, care pot fi combinate ca şi module pentru varii spații comerciale. Pe baza unui concept de magazin verificat și deja testat, Fornetti sprijină partenerii cu propria echipă de proiectare, cu amenajarea şi echiparea propriu-zisă a magazinului.
Bulgaria: a fost finalizată construcția noii fabrici cu o amprentă la sol de 4000 m2.
2008
produse noi, metode noi
În primăvară, am lansat un produs cu adevărat special, pogăcelele cu semințe de dovleac. Pe baza feedback-ului clienților și a datelor de vânzări, noul produs a devenit în curând extrem de popular în rândul clienților.
De la 1 iulie 2008, a început testarea melcului cu ciocolată în 100 de magazine. Pe baza rezultatelor testării desfășurate timp de 4 luni, am decis să punem produsul la dispoziție în toată țara începând cu 3 noiembrie 2008.
România: modernizarea fabricii, a depozitului și a stației de epurare a apei a marcat cea mai mare investiție a companiei la momentul respectiv, care a costat în total 10 milioane de euro. De asemenea, a fost implementată automatizarea completă a liniilor de producție semiautomate.
Bulgaria: Fornetti Bulgaria a cumpărat un lot vacant în Ihtiman și a început o investiție de tip greenfield de 5 milioane de euro.
2007
am eliminat grăsimile trans
În luna septembrie, a fost lansată în rețeaua de franciză o nouă campanie numită „HITUL SĂPTĂMÂNII”, ceea ce a însemnat oferirea de către parteneri a unui produs cu 20% reducere timp de o săptămână, în cicluri de câte două săptămâni.
Fornetti a fost printre primii din industria de panificație care a luat măsuri și a folosit doar margarină cu un conținut scăzut de grăsimi trans („grăsimi bune”) în produsele sale. Acest lucru a necesitat noi soluții tehnologice de producție, pentru a menține produsele moi și la aceeași calitate.
România: Numărul magazinelor a ajuns la 1000. În octombrie, Fornetti a înlocuit margarina cu un conținut ridicat de grăsimi trans din produsele sale și în această regiune. Desigur, acest lucru a impus soluţii tehnologice de fabricaţie noi, pe lângă păstrarea valorilor de savoare obişnuite şi consistenţa identică a produselor. Din octombrie 2007, produsele Fornetti nu mai sunt fabricate cu margarină hidrogenată. Se asimilează în producție sortimentele de tip pizza iar produsele la bucată se stabilizează ca număr. Tehnologiile de coacere cunosc transformări generate de particularitățile tipurilor de produse, sunt asimilate noi tipuri de cuptoare.
Aniversarea a 10 ani de existență a fost marcată de o tombolă cu durata de 10 luni.
Bulgaria: în urma înființării Fornetti Bulgaria, a fost deschis primul magazin de franciză Fornetti din țară.
2006
vremuri agitate
În luna august, datorită unei dezvoltări de 3,5 milioane de euro, am instalat trei linii de producție complet automatizate în fabrica din Kecskemét, cu o capacitate de producție de 1 tonă/oră fiecare.
În plus, am început, de asemenea, înlocuirea întregului sistem informatic, care s-a ridicat în total la 1,2 de milioane de euro. Ca parte a acestei măsuri, am transformat sistemul de management corporativ, sistemul de servicii pentru clienți, precum și sistemul de gestionare a comenzilor și de facturare.
Am introdus gama unică de produse Fornetti la kilogram numită XXL Fornetti și am lansat proiectul Pizza Fornetti în showroom-ul Fornetti Altro din Kunszállás, oferind posibilitatea de a consuma produsele în magazin, precum și opțiuni de livrare pentru clienți.
De asemenea, au fost înființate fabrica de mobilă și atelierul de tâmplărie.
Continuând inițiativa de caritate din 2005, la sfârșitul anului, Fundația Fornetti pentru copii cu boli de inimă a donat un total de 15 milioane HUF către 14 centre de asistență medicală pentru copii.
România: Se construiește un nou depozit de produse finite la Timișoara, gama sortimentală cunoaște o lărgire considerabilă, iar numărul de magazine continuă să crească. Se consolidează și sistemul logistic, numărul de autovehicule trece de 100.
2005
recunoașteri prestigioase
La 19 mai, fabrica Fornetti Pannon Kft din Igal a inaugurat hala extinsă de 3000 m2. Compania a avut un rol major în Igal și în împrejurimi sale: la momentul respectiv, au fost angajați aproape 200 de lucrători din 20 de orașe diferite. Între timp, Fornetti Pannon Kft. a primit certificarea BVQI, care atestă conformitatea cu sistemul de siguranță alimentară IFS.
Revista profesională centrală a Uniunii Europene, Franchise Europe, a clasat Fornetti pe locul 2 la categoria de apartenență din top 500 pentru anul 2005. De asemenea, Fornetti ocupat locul 3 pe lista europeană a mărcilor de renume internațional, ceea ce a însemnat o realizare majoră pentru noi.
La 1 septembrie a fost deschis primul magazin de referință Fornetti Altro în Kunszállás. Mobilierul a fost proiectat și implementat de Fornetti.
În decembrie, Fornetti a donat echipamente pentru 5 spitale însumând un total de 14 milioane HUF, folosind fondurile strânse prin programul de caritate „Fundația Fornetti pentru copii cu boli de inimă”, urmată de donația Fornetti Kft, precum și de plata în avans a instituțiilor beneficiare.
România: Extinderea și consolidarea rețelei continuă, se intensifică și implicarea socială: Fornetti România construiește o casă și repară alte două, toate afectate de inundațiile din primăvara 2005 din Banat.
2004
și mai multă inovație
În toamna anului 2004 au fost introduse în magazine produse revoluționare, predospite. Aceste produse pot fi preparate la fața locului în doar 15 minute, nu necesită decongelare sau dospire și, astfel, permit o preparare mai ușoară în magazin și asigură o calitate constantă.
Pe 23 noiembrie, compania a primit certificarea BVQI în Restaurantul Gundel, atestând conformitatea cu sistemul de siguranță alimentară IFS, precum și cu sistemul de management al calități ISO 9001-2000.
Compania a continuat să crească și a început în curând construirea rețelei de franciză din Ucraina.
România: anul acesta a marcat mai multe reorganizări la nivel regional: am cooptat trei noi regiuni alături de două centre comerciale și de distribuție din București și Lutița, în hudețul Harghita. Franciza Fornetti România se extinde și se consolidează cu precădere pe rutele de distribuție deja stabilite. Fornetti devine cel mai extins sistem de franciză din România cu peste 500 de magazine, iar parcul auto se îmbogățeste cu noi autovechicule pentru transport.
2003
anul modernizării
În 2003, Fornetti a cheltuit 1,5 miliarde HUF pentru modernizarea fabricii sale din Kiskunfélegyháza și a instalat cuptorul cu cea mai mare capacitate din țară. Conectat la o linie de producție automată, cuptorul putea produce 1 tonă de produse gata coapte pe oră.
La gama de produse s-au adăugat produse noi precoapte și gata coapte, precum croissantul, brioșa și Pontino.
Primele afaceri ale sistemului de franciză din afara Europei au fost deschise în Kuweit.
Modernizarea a vizat, de asemenea, gestionarea comenzilor de la parteneri: din 2003, vânzarea produselor a fost realizată printr-un sistem automat, care a făcut procesul mai simplu și mai eficient.
România: au fost adăugate noi produse cu telemea la gama de produse, concepute special pentru piața din România. Succesul a venit rapid: aceste produse noi au devenit în curând cele mai populare din gamă.
2002
introducerea de produse la kilogram unice
Anul 2002 a început prin crearea unei imagini uniforme.
În luna martie a fost lansată gama de produse Fornetti Express, cu produse fără drojdie, care nu necesită agenți de dospire. Datorită tehnologiei, timpul de preparare la fața locului a scăzut la 35 de minute.
În luna mai, Fornetti a introdus produsele de panificație unice vândute la kilogram, ca o extensie a gamei principale de produse, iar în toamnă am lansat produsele de panificație de copt acasă de tip „Fingers Food”, care au fost puse la dispoziție în raioanele de produse alimentare congelate din magazine.
Serbia a fost următoarea țară care s-a alăturat sistemului nostru de franciză în acel an.
România: Fornetti și-a mutat sediul la Timișoara, orașul care a găzduit de atunci sediul principal din România. Activitatea fabricii, care a fost în mod constant extinsă și îmbunătățită, s-a bazat pe infrastructura instalației existente.
Produse fabricate în Timișoara: Fornetti cu caise, Fornetti cu vișine, pizza Fornetti, Fornetti cu brânză de vaci, Fornetti cu cașcaval.
2001
progres tehnologic
Acest an a fost deosebit de interesant din punct de vedere tehnologic: compania a introdus cuptorul cu afișaj controlat digital, un concept propriu, denumit „Forno di Fornetti”, care a permis o funcționare mai echilibrată și facilă a utilajului care a dus la o calitate constantă a produselor.
Printre numeroasele sale beneficii, cel mai important a fost faptul că operarea cuptorului necesită mai puțină atenție datorită posibilității de programare: după ce produsele sunt introduse în cuptor, programul începe prin apăsarea unui buton, iar aparatul îi comunică operatorului când s-a terminat coacerea.
De asemenea, a fost deschisă fabrica din Kecskemét și centrul de franciză: ceremonia de deschidere a complexului (construit cu sprijinul Ministerului Afacerilor Economice) a avut loc la 17 august. La momentul respectiv, fabrica, cu o suprafață de 4000 m2, coordona activitatea a 10 afaceri sub franciza principală Fornetti.
România: după înființarea Fornetti România, compania și-a început activitatea și extinderea.
2000
extindere rapidă conform planului
Fornetti a început creșterea explozivă și a devenit în curând un lider de piață ca o rețea națională de franciză. Produsele au devenit disponibile în toate marile orașe și magazine alimentare, numărul de parteneri a continuat să crească, având loc și extinderea internațională: în acest moment, au fost deschise primele magazine în Republica Cehă și România.
Până în acel moment, numărul partenerilor francizați depășise 1200, ceea ce însemna mai mult de 1500 de puncte de coacere și contracte de franciză.
Rețeaua Fornetti are în prezent peste 2700 de puncte de coacere în Europa Centrală și de Est. În același an, a fost lansată Fornetti Info, revista de informare a companiei, care are ca scop furnizarea de informați cuprinzătoare partenerilor.
Acesta a fost și anul în care a început să funcționeze prima fabrică de producție majoră Fornetti din Kiskunfélegyháza.
1999
extinderea la nivel internațional
Anul acesta marchează introducerea produsului Girella, produs de top în Ungaria, care își datorează popularitatea tehnologiei unice de rulare utilizate în producerea sa.
În același timp, Fornetti și-a început expansiunea internațională, iar produsele sale au devenit disponibile în Slovacia, Polonia și Croația.
Acesta a fost și anul în care campania a început promovarea “produsului lunii”. Acest lucru a însemnat că Fornetti a început să ofere un produs nou în fiecare lună.
1998
se extinde gama de produse
În prima zi din an, a fost înființată Fornetti Pannon Kft din Igal, în urma obținerii autorizației de titular de franciză. Compania a inițiat o rețea de franciză în regiunea Transdanubia.
În aceeași perioadă a fost construită prima mare hală de producție Fornetti în Kiskunfélegyháza.
Este important de reținut că, de la începutul acestui an, gama de produse a inclus și produse cu umplutură de ciocolată, vanilie și caise.
1997
nașterea unei mărci consacrate
József Palásti, maestru brutar și fondator al Fornetti a început fabricarea produselor de panificație congelate în primăvara anului 1997: la 1 martie a luat naștere „Fornetti Fagyasztott Pékáru-gyártó és Forgalmazó Kft.”.
La momentul respectiv, gama de produse oferite nu putea fi numită versatilă: era compusă din pogăcele cu cașcaval și pogăcele cu jumări. Cu toate acestea, modelul de afaceri a fost considerat unic.
În curând, vânzarea produselor de panificație la kilogram combinată cu operarea sub franciză s-a dovedit a fi un succes.